zaterdag 7 februari 2015

Boek Review: Een Weeffout In Onze Sterren - John Green

Hoi!
Ik heb een boek gelezen en ik vond het zooooo mooi!
Ik moest er gewoon over schrijven!
Iedereen kent dit boek wel! (geen belediging als je het boek niet kent, haha)
Het is namelijk Een weeffout in onze sterren van John Green.
Oorspronkelijk heet het boek The fault in our stars.
Het boek is ook verfilmd. Ik heb de film nog niet gezien maar dat is omdat ik het boek liever eerst las.

Het boek gaat over Hazel en Augustus. Hazel heeft longkanker, daarom gaat ze naar een praatgroep. Hier ontmoet ze Augustus. Hij is zelf genezen van zijn botkanker maar gaat met zijn vriend mee. Hazels favoriete boek is 'een vorstelijke beproeving'. Augustus heeft het boek ook gelezen. Daarom gaan ze naar Amsterdam om de schrijver van het boek te ontmoeten, zodat ze achter het vervolg kunnen komen. Maar in Amsterdam vertelt Augustus dat de ziekte is teruggekomen.

Ik vind het boek heel mooi omdat ze zo van elkaar houden. Het is heel zielig omdat ze niet kunnen leven zoals wij. Het boek is zo bijzonder door de gedachtes van Hazel en Augustus en doordat ze blijven doorgaan. 
Door dit boek besef je dat je geluk mag hebben dat je zonder ziektes en apparaten leeft. 
Ik raad het boek heel erg aan!
Binnenkort ga ik de film dan ook kijken met mijn vriendin.

xDominique



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ehmm, dit ben ik!

Mijn foto
Hoi! Ik ben Dominique en ik ben 12 jaar oud. Op mijn blog zie je van alles voorbij komen. Alles op mijn blog is zelfgeschreven door mij. Wil je meer over mij weten klik dan op ''Over CreaKiek'' onder het logo. Veel lees plezier! -xxx- Dominique