maandag 8 september 2014

How to: Huiswerk in je agenda schrijven

Hoi!
School is weer begonnen.
Vandaag heb ik een artikel dat in het speciaal voor een brugklasser is.
Ik ga namelijk laten zien hoe je je huiswerk op kunt schrijven.
Ik hoop dat het handig voor jullie is!

Allereerst wil ik deze handige tip aan jullie geven.
De meeste van jullie plakken hun rooster waarschijnlijk in hun agenda. 
Dat is namelijk veel makkelijker dan dat je elk lokaal, elk vak en elke docent op gaat schrijven.
Mijn schooljaar is verdeeld in vier periodes.
Periode A, B, C en D.
Elke periode krijg ik een nieuw basis rooster.
Ik wou een oplossing zodat ik niet elke keer m'n agenda stuk zou maken door er een rooster in te plakken.
En die heb ik gevonden!
Je zoekt een haarclipje op dat je niet meer gaat gebruiken.
Maak het clipje open. 
Plak (washi) tape op het achterkantje.
Plak die vervolgens in je agenda.
Nu kun je je rooster onder het clipje doen en je bent klaar!


Ik hoop dat het goed te lezen is.
Stap 1.
Schrijf voor de komende weken de afkortingen van je vak in het uur dat je dat vak hebt.

Stap 2.
Schrijf je huiswerk op, op de dag dat je je huiswerk in moet leveren.
Doe dit met afkortingen, als ruimte over hebt is het het handigst hele woorden op te schrijven.

Stap 3.
Als je klaar bent met je huiswerk kun je het markeren, onderstrepen enz. 
Zo zie je duidelijk wat je af hebt, en wat niet. 

Stap 4.
Ik doe tto, dat betekent tweetalig onderwijs.
Dat houdt in dat ik bijna elk vak in het Engels krijg. 
Daarom schrijf ik de afkortingen ook in het Engels.
Kijk naar Woensdag 10 september.
Daar moet ik voor biologie bladzijde 2 en 3 lezen, vraag 1 t/m 6 maken en een woordenlijst van bladzijde 2 en 3 maken.
Ik schrijf op: read (lezen) p.(page/bladzijde) 2+3, mq (make question/maak vraag) 1-6 en wordlist 2+3.

Ik hoop dat dit duidelijk is. 
Als je een vraag hebt moet je hem even achter laten in de reacties.
xKiek



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ehmm, dit ben ik!

Mijn foto
Hoi! Ik ben Dominique en ik ben 12 jaar oud. Op mijn blog zie je van alles voorbij komen. Alles op mijn blog is zelfgeschreven door mij. Wil je meer over mij weten klik dan op ''Over CreaKiek'' onder het logo. Veel lees plezier! -xxx- Dominique