woensdag 9 juli 2014

DIY Nuttige fotolijst

Hoi!
Ik heb weer een DIY voor jullie.
Ik denk dat dit misschien wel de leukste DIY tot nu toe is.
We gaan een fotolijst maken met zonnebrillen en Polaroids erin.
Hij is heel leuk en nuttig.
De DIY is zeker niet lastig om te maken.
Het is een hele leuke decoratie in je kamer.
Wil je weten hoe je dat maakt?
Lees dan snel verder!


Je hebt nodig:
- Spuitverf (Action)
- Houten fotolijst met brede rand
- Kranten
- Juten touw
- 4 Punaises
- Mini wasknijpertjes
- Computer
- Printer
- Zonnebrillen
- Internet

Stap 1
Haal het glas en karton uit de fotolijst. Zorg dat de fotolijst leeg is.
Ontvet de fotolijst met een ontvetter en zorg dat de lijst schoon is.

Stap 2
Leg buiten allemaal kranten neer. En leg de lijst erop.
Nu ga je sprayen.
Eerst moet je de spuitfles ca. 2 minuten schudden. Vervolgens spray je rustig, 20/35 cm. van de lijst af.
Ik heb 1 laag gedaan. Hierdoor krijg je een ontzettend leuk vintage effect.
Als je een effe laag wil moet je meerdere lagen sprayen. Deze verf dekt namelijk niet heel goed.
Laat de lijst goed drogen!

Stap 3
Draai de lijst om. Druk nu links boven een punaise in het hout. Doe dit aan de linker kant even hoog.

Stap 4
Knip een stuk juten touw af (ander materiaal kan ook). Je kan het stuk beter iets te groot dan te klein afknippen. Knoop dit vervolgens om 1 van de 2 punaises heen. Doe dit ook naar de andere kant. Hoe strakker hoe beter.

Stap 5
Hang een zonnebril aan de lijn en kijk waar de punaise moet. De punaise moet niet te hoog, maar wel zo hoog mogelijk.

Stap 6
Span het touw weer tussen de punaises, hetzelfde als bij stap 4.

Stap 6
Zoek op internet naar een leuke Polaroid frame. Bewerk hier een foto in. Print ze uit en hang ze met de mini wasknijpertjes aan het touw.

Klaar!
xKiek




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ehmm, dit ben ik!

Mijn foto
Hoi! Ik ben Dominique en ik ben 12 jaar oud. Op mijn blog zie je van alles voorbij komen. Alles op mijn blog is zelfgeschreven door mij. Wil je meer over mij weten klik dan op ''Over CreaKiek'' onder het logo. Veel lees plezier! -xxx- Dominique