dinsdag 6 mei 2014

DIY Loom + Loomarmbandjes !

Hoi!
Vandaag een 2 in 1 DIY.
Het is de nieuwe rage, looming!
En aangezien ik het ook heb, kan ik het niet laten om geen artikel te schrijven!
Looming is aardig prijzig. Daarom deze super oplossing!
Voor de duidelijkheid. Het echte bord heet een loom dus deze manier noem ik ook een loom.
De tweede DIY is misschien iets ingewikkelder.
Lees snel verder!
DIY 1 De loom

Je hebt nodig:        
- Een houten plankje
- Twee spijkers
- Een hamer

Stap 1
Maak het plankje klaar voor gebruik. Het plankje mag heel klein zijn.
De omtrek van mijn plankje is 19 cm x 7 cm. Het kan kleiner maar het plankje moet wel stabiel zijn.

Stap 2
Timmer er twee spijkers in. Zorg dat de spijkers niet te ver uit elkaar staan.
Er moet wel spanning op de elastiekjes staan. Mijn spijkers staan 2,5 cm uit elkaar.

Klaar is je loom!

DIY 2 Loomarmbandjes

Je hebt nodig:
- Loom elastiekjes
- Een haak naald. Die zit er soms bij.
- Je loom

Stap 1
Breng het eerste elastiekje aan in een 8 vorm. De 8 vorm hoeft alleen de eerste keer!
Doe het elastiekje iets naar onder.

Stap 2

Doe daarna nog 2 elastiekjes om de spijkers. 

Stap 3
De foto geeft al veel aan.
Doe eerst de ene kant van het onderste elastiekje naar het bovenste elastiekje.
Doe hetzelfde bij de andere kant.

Stap 4
Doe nu weer een elastiekje om de bovenkant.

Stap 5
Nu hoef je alleen nog maar het zelfde te doen. 
Je haalt het onderste elastiekje weer naar boven. 
Net als bij stap 3. 
Vergeet niet de hele tijd een nieuw elastiekje aan de bovenkant te doen. 
Net als bij stap 4. 

Als je het goed doet ziet het er halverwege zo uit:


Klaar! Heel erg veel plezier en succes!

Mijn creaties




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ehmm, dit ben ik!

Mijn foto
Hoi! Ik ben Dominique en ik ben 12 jaar oud. Op mijn blog zie je van alles voorbij komen. Alles op mijn blog is zelfgeschreven door mij. Wil je meer over mij weten klik dan op ''Over CreaKiek'' onder het logo. Veel lees plezier! -xxx- Dominique