woensdag 18 juni 2014

DIY WK-special oorbellen

Hoi!
Ik heb de vraag gekregen of ik een WK-DIY wilde maken.
Ja! Dat wil ik!
Ik heb heel erg veel oranje dingen.
Maar ik heb geen oranje oorbellen.
Daarom dacht ik, waarom maak ik ze niet zelf.
Wil je weten hoe? Lees dan snel verder!





Je hebt nodig:
- ijzerdraad
- oorhangers
- 4 rode kralen
- 4 witte kralen
- 4 blauwe kralen
- 4 oranje kralen
- een combinatie tang

Stap 1
Knip met de combinatie tang twee stukjes ijzerdraad van ongeveer 5 cm.

Stap 2
Buig het stukje ijzerdraad en het midden. Doe het stukje door de hanger en zorg dat de hanger in het gebogen stukje zit.

Stap 3
Rijg de kraaltjes eraan. Eerst een rode, dan een witte, dan een blauwe en vervolgens een oranje.
Doe dit ook aan de andere kant.

Stap 4
Buig de uiteindes van het ijzerdraad over elkaar.
Dit hoeft niet heel strak aangezien de kraaltjes er toch niet uitvallen.

Maak nu de volgende oorbel op precies dezelfde manier.

Klaar!
PS. Allemaal duimen voor Nederland!

1 opmerking:

Ehmm, dit ben ik!

Mijn foto
Hoi! Ik ben Dominique en ik ben 12 jaar oud. Op mijn blog zie je van alles voorbij komen. Alles op mijn blog is zelfgeschreven door mij. Wil je meer over mij weten klik dan op ''Over CreaKiek'' onder het logo. Veel lees plezier! -xxx- Dominique